Бережливе і спокійне ставлення+ професійний вплив=запорука успішного вирішення Ваших проблем та проблем Ваших дітей.
І дорослий і дитина – будь-яка людина потребує , щоб її зрозуміли, прийняли та підтримали. Кожний має можливість залишити в кабінеті психолога свої страхи, сумніви, невпевненість, «важкі почуття». Кожний може навчитися жити в більшій гармонії із собою та світом!
Пам'ятка для вчителів.
Характеристика труднощів | Рекомендації |
Повільність (не встигає виконувати завдання, не одразу розуміє, повільно пише, читає) | Причиною може бути тип нервової системи. На уроках не підганяти, заздалегідь повідомляти запитання, повторювати завдання декілька разів, надавати додатковий час. Батькам – рекомендується обстеження у психоневролога, додаткові розвивальні заняття пам'яті та уваги. |
Погано вчиться (труднощі у запам'ятовуванні, недостатній словниковий запас, несформованість навчальних навичок) | Причиною може бути педагогічна занедбаність, недоліки виховання або низький інтелектуальний рівень дитини. Необхідні додаткові заняття. Бажано давати завдання зниженого рівня складності. Підбадьорювати, відзначати навіть невеликий успіх. Батькам – займатися розвитком дитини. |
Часто хворіє ( атому не засвоює матеріал, погано розуміє і запам'ятовує) | Причиною може бути порушення нервової системи. Вимоги до таких дітей треба знизити. Використовувати посильні індивідуальні завдання. Батькам – консультування у лікарів-спеціалістів. |
Труднощі у читанні і письмі (поганий почерк, пропуски літер, недописування, заміна тощо) | Причина – недорозвиток мовлення. Допомога логопеда. Підтримка, похвала учня. |
Надмірна рухливість (схильність до відволікання, труднощі у концентрації, імпульсивність, порушення дисципліни) | Причина – неправильний стиль виховання, емоційні порушення. Головне в роботі з ними – терпіння і наполегливість. Вчити доводити справу до кінця, давати невеликі завдання, здійснювати контроль, заохочувати бажану поведінку. Батькам – зайняти дитину в спорті, гуртковій роботі. |
Емоційні порушення (тривожність, замкненість, боязкість, нерішучість, сором'язливість) | Доброзичливе ставлення, підтримка. Не викликати до дошки. Відповідь лише на невелику аудиторію. Підготовка рефератів. Підтримка активності й самостійності. Спілкування без залякування і покарань. Батькам – консультація у фахівців. |
Труднощі в контактах (погані взаємини з однолітками або відторгненість у класі) | Допомогти стати потрібним і бажаним. Звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей. НА позакласних заходах давати можливість проявити себе. батькам – сприяти дружбі з іншими дітьми. |
Агресивність, запальність, дратівливість | Виявити максимальну стриманість і терпимість. Необхідно стати “союзником” дитини, щоб спрямувати її активність у конструктивне русло. Тактовно вчити самоконтролю й стриманості. Батькам – переглянути систему сімейного виховання, особливо сферу покарання. Давати щоденні установки на правильний тип поведінки, самоконтроль. |
Демонстративність (бажання бути в центрі уваги) | Надавати можливість висловлювати власну думку перед багатьма “глядачами”. Звертати увагу на позитивні дії. Зауваження – нейтральні, іноді тільки поглядом. Батькам – крім виховання “Я” в дитини, звернути увагу на формування звичайних людських рис. |
Інфантильність (незрілість, “дитинність” | Виховувати самостійність, відповідальність. Батькам – переглянути своє ставлення до дитини, як до маленької. Дитина має бути зрілою, відповідно до її віку. |
Коментарi